22.12.09

Δέκα χρόνια....




"The future is coming on" τραγουδούσαν οι Gorilaz στο Clint Eastwood κάποια στιγμή το 2001. Δίκιο είχαν. Σας πληροφορώ ότι το μέλλον τελικά ήρθε, σχεδόν 10 χρόνια μετά το πολυθρύλητο millenium. Πως πέρασαν έτσι αυτά τα πρώτα δέκα χρόνια της τρίτης χιλιετίας δεν κατάλαβα. Μου φαίνεται λίγο πολύ σαν προχθές που ήμουν σε ένα τραίνο προς το Gatwick για να έρθω Ελλάδα από την Αγγλία που σπούδαζα. Ήταν λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 1999..

Όλοι αλλάξαμε από τότε. Δεν ήμαστε τα ίδια άτομα όσο και αν προσπαθούμε για το αντίθετο. Δεν είμαστε καν η ίδια χώρα με τότε. Ούτε καν το ίδιο ΠΑΣΟΚ με τότε δεν είναι. Θα μου πεις τέτοιο καιρό πριν από δέκα χρόνια έσκαγε με πάταγο η μέγιστη φούσκα του Χρηματιστηρίου τώρα είναι στα πρόθυρα να σκάσει η φούσκα που λέγεται Ελλάδα. Και τότε ο Μπάγεβιτς ήταν σε ένα δικέφαλο που γονάτιζε από τα οικονομικά..

Nothing changes on New Year's Day λέγαν οι U2 κάποτε. Νομίζω ότι έχουν άδικο. Κάθε μέρα κάτι αλλάζει, επομένως και την πρωτοχρονιά κάτι θα αλλάξει. Καμιά φορά εμείς οι άνθρωποι επιλέγουμε τις μεγάλες αλλαγές εκείνη την μέρα, όπως ο Σημίτης που πήγε να σηκώσει το πρώτο χαρτονόμισμα των 20 ευρώ μια τέτοια μέα το 2002. Sometimes, something changes on New Year's Day...

Το μέλλον είναι τώρα πάντως και ας το τοποθέτησαν μερικοί στο σημερινό παρελθόν, όπως ο Όργουελ με το 1984. Μπορεί βέβαια και τώρα να είναι το ..1984.. Ποιος ξέρει?

Το μόνο σίγουρο είναι αυτά που πέρασαν την τελευταία δεκαετία και αυτά που ο καθένας από μας θυμάται τέτοιες μέρες. Και νομίζω ότι θα αφιερώσω τα επομένα πόστς μου σε αυτά που μου μείνανε τα δέκα αυτά χρόνια...

Δεν υπάρχουν σχόλια: